Indien u producten en/of diensten bestelt via de
website van Studio Koekepeer gaat u akkoord met de algemene voorwaarden van
Studio Koekepeer en de voorwaarden Webshop Keurmerk zoals hier beschreven.
A. Het bedrijf
Studio Koekepeer is gevestigd nabij Rotterdam. Willem Alexanderlaan 12 3171 CS Poortugaal
info@studiokoekepeer.nl
Kantoor, Studio & Atelier, bezoek uitsluitend na afspraak.
Per e-mail 24 uur bereikbaar info@studiokoekepeer.nl
Telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur - 12:00
uur en van 14:00-17:00 uur: 010 - 307 58 04.
B. Identiteit en Mission Statement
Studio Koekepeer is een jong, enthousiast en groeiend creatief merk. Met oog
voor detail, hang naar orginaliteit en creativiteit is het illustreren en
ontwerpen van 'happy lifestyle collections' een passie van het eerste uur.
Studio Koekepeer past haar designs toe op paper-products (geboorte-, trouw,- en
wenskaarten), home decoratie (asseccoires), textiel (kleding, huishoudelijk) en
homeware (porselein, keramiek, blik).
Studio Koekepeer is uitgever van haar eigen designs in zowel de Business to
Consumer als de Business to Business markt.
De Personal Print Products worden direct verkocht (geboorte,- trouw,- en
wenskaarten) aan consumenten via de eigen flagship-site en via geselecteerde
wederverkopers.
Middels het uitgeven van licenties opereert Studio Koekepeer in de zakelijke
markt. Samen met gerenommeerde producenten en uitgevers bereikt zij haar
zakelijke doelen en daarmee de groeiende fan-community van Studio Koekepeer's
Happy Lifestye Collections. Viva la Vida! Dat is het motto.
Studio Koekepeer is continu bezig het assortiment binnen de eigen
bedrijfsdoelstellingen uit te breiden en te verfijnen.
Jaarlijks worden nieuwe collecties en producten gepresenteerd via diverse
professionele beurzen en natuurlijk doorlopend via de eigen site.
C. Privacyreglement
Alle door de klant ingevoerde gegevens worden uitsluitend gebruikt ter
uitvoering van uw bestellingen en overeenkomst. Uw gegevens kunnen we eventueel
ook gebruiken voor aanbiedingen, reclames of andere producten en diensten van
Studio Koekepeer. Deze aanbiedingen zullen u per mail worden gestuurd. Wanneer
u zich voor deze mail wilt afmelden, kunt u dat doen door een mail te sturen
naar info@studiokoekepeer.nl
Mailadressen zullen niet overgedragen worden aan derden t.b.v. commerciële
doeleinden (uitgezonderd officiële partners van Studio Koekepeer en aanbieders
van Studio Koekepeer producten).
1. Algemene verkoopvoorwaarden
Artikel 1. Toepasselijkheid
1.1 Deze voorwaarden zijn van toepassingen op alle aanbiedingen, bestellingen
en overeenkomsten bij Studio Koekepeer. Deze voorwaarden zijn via de site
www.studiokoekepeer.nl te raadplegen of schriftelijk op te vragen en worden
kosteloos toegezonden.
1.2 Het doen van een bestelling houdt in dat u deze algemene voorwaarden
accepteert.
1.3. Alle rechten en aanspraken die in deze Algemene Voorwaarden worden
bedongen, worden tevens voor alle leveranciers en tussenpersonen bedongen.
Artikel 2. Aanbiedingen/overeenkomsten
2.1. Alle aanbiedingen van Studio Koekepeer zijn geheel vrijblijvend en kunnen
ten alle tijden worden gewijzigd.
2.2. Prijzen kunnen ten allen tijden worden aangepast en zijn geldig bij de
volgende bestellingen.
2.3.De prijzen als vermeld in de prijslijst zijn de juiste, onder voorbehoud
van eventuele reken- of typefouten.
2.4.Een overeenkomst komt tot stand wanneer een bestelling via de site is
geplaatst en deze is geaccepteerd door Studio Koekepeer.
2.5.Wanneer u een bestelling plaatst gaat u akkoord met de werkwijze die geldt
en uitvoerig op deze site staat omschreven voor het bestellen van een bepaald
product of bepaalde dienst. Het negeren van de werkwijze kan vertraging of
fouten in levering opleveren.
2.6. Studio Koekepeer is gerechtigd om bestellingen te weigeren. Dit wordt
uiterlijk 2 dagen na de geplaatste bestelling medegedeeld.
Artikel 3. Prijzen en betalingen
3.1. De vermelde prijzen zijn inclusief BTW, tenzij anders vermeld en exclusief
verzendkosten. De prijzen zijn vermeld in euro’s.
3.2. Een bestelling is definitief zodra de betaling heeft
plaatsgevonden.
3.3. Indien de betaling wordt herroepen of achterwege blijft, bent u Studio
Koekepeer het openstaande bedrag onverminderd verschuldigd. Indien het
openstaande bedrag wordt uitbesteed aan een Incassobureau, bent u tevens de
incassokosten verschuldigd.
3.4. Indien uw betaling in gebreke blijft, is Studio Koekepeer gerechtigd om de
bestelling op te schorten dan wel te annuleren.
Artikel 4. Levering
4.1. Alle leveringen worden uitbesteed aan GLS, tenzij anders aangegeven.
4.2. Wanneer de bestellingen zijn gepost, zijn de leveringsvoorwaarden van GLS van toepassing.
4.3. De bestellingen worden uitgevoerd onder voorbehoud van overmacht en
technische storingen bij Studio Koekepeer of haar directe
onderaannemers/leveranciers.
4.4. Bestellingen worden niet uitgevoerd of voortgezet in het weekend en
officiële feestdagen zoals Kerst, Pasen, Nieuwjaarsdag, Hemelvaartsdag en
Pinksteren of in duidelijk gecommuniceerde (vakantie)perioden.
4.3. Studio Koekepeer is niet verantwoordelijk voor eventueel geleden leed bij
vertraagde levering.
4.5. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft geen recht op
schadevergoeding en evenmin het recht om de bestelling te annuleren.
4.6. Levering geschiedt naar de bij de bestelling door u opgegeven (mail)adres
of (mail)adressen. Studio Koekepeer is niet verantwoordelijk voor verkeerde of
vertraagde bezorging in het algemeen en/of wanneer deze adressen zijn
veranderd, verkeerd opgegeven of welke wijze dan ook niet bereikbaar zijn.
4.7. Studio Koekepeer heeft het recht tot een meer- of minderlevering van 2%,
zonder dat dit invloed heeft op de prijs.
Artikel 5. Eigendomsvoorbehoud
5.1. Het eigendom (let op: dit betreft niet het intellectueel eigendom) van de
producten gaat op u over wanneer aan alle financiële verplichtingen is voldaan.
5.2. Het risico van de producten gaat op u over op het moment van aflevering.
Artikel 6. Auteursrechtelijke,
intellectuele en industriële eigendomsrechten
6.1. Alle auteursrechtelijke, intellectuele en industriële rechten zijn
eigendom van Studio Koekepeer en dienen door u te worden gerespecteerd.
6.2. Op al onze ontwerpen en afbeeldingen (ook maatwerk!) berust het copyright
bij Studio Koekepeer. Namaken, copiëren of op andere wijze verspreiden zonder
overleg met of toestemming van Studio Koekepeer is nadrukkelijk verboden. Wij
zien streng toe op het schenden van ons copyright en zullen alles in het werk
stellen dit zonodig gerechterlijk aan te pakken. Ook het namaken copiëren (van
onderdelen) van onze ontwerpen en verspreiden in huislijke kring is bij wet
verboden en wordt via een hiertoe in het leven geroepen vakkundig netwerk zeer
nauwlettend gevolgd, gespot en vervolgd/beboet.
6.3. Werk dat in uw opdracht wordt vervaardigd, geïllustreerd of ontworpen
blijft auteursrechtelijk eigendom van Studio Koekepeer en mag niet door u
worden gebruikt voor andere doeleinden. Studio Koekepeer behoudt het recht om
het werk en/of het ontwerp voor commerciële doeleinden in te zetten en op te
nemen in de collectie.
Artikel 7. Reclames en aansprakelijkheid
7.1. Indien de geleverde producten niet aan de vooraf gestelde verwachtingen
voldoen, dient u dit binnen 3 dagen schriftelijk en gemotiveerd aan de
betrokken leverancier te kennen te geven.
7.2. Studio Koekepeer heeft het recht om de geleverde producten te vervangen.
7.3. Producten die na controle toch door de klant zelf zijn verstuurd of
gebruikt, kunnen niet gereclameerd worden.
Artikel 8. Bestellingen / communicatie
8.1. Voor misverstaan, verminkingen, vertragingen of niet behoorlijk overkomen
van bestellingen en medelingen ten gevolge van het gebruik van internet of een
ander communicatiemiddel tussen u en Studio Koekepeer en derden voor zover
betrekking hebbend op uw relatie met Studio Koekepeer, is Studio Koekepeer niet
aansprakelijk.
Artikel 9. Overmacht
9.1. In geval van overmacht heeft Studio Koekepeer het recht om de uitvoering
en levering van uw bestelling op te schorten dan wel de overeenkomst zonder
rechterlijke tussenkomst te ontbinden. Dit wordt u schriftelijk medegedeeld
zonder dat Studio Koekepeer verplicht is tot enige schadevergoeding.
9.2. Onder overmacht wordt verstaan iedere tekortkoming die niet aan Studio
Koekepeer kan worden aangerekend, omdat zij niet te wijten is aan haar schuld
noch krachtens de wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen
voor haar rekening komt. Hieronder worden ook technische problemen van de site,
internet en telefoonverkeer verstaan die niet binnen 24 uur zijn op te lossen.
Artikel 10. Diversen
10.1. Wanneer Studio Koekepeer de Algemene Voorwaarden gedurende een lange of
korte tijd minder strikt heeft nageleefd, laat dat onverlet haar recht alsnog
directe en strikte naleving van de Voorwaarden te eisen.
10.2. De zichttermijn voor koop op afstand zoals vermeld in artikel 7:46d lid
1-3 van het Burgerlijk Wetboek zijn niet van toepassing daar het om een op maat
gemaakt specifiek product gaat.
Artikel 11. Eigendom
De handelsmerken, handelsnamen, afbeeldingen die de producten en diensten
herkenbaar maken, evenals alle ontwerpen, illustraties, teksten en (grafische)
mogelijkheden van en uitingen op de website zijn eigendom van Studio Koekepeer.
Tenzij dit uitdrukkelijk is bepaald, zal niets van hetgeen hierin is vervat,
worden uitgelegd als het verlenen van een licentie of recht uit hoofde van het
auteursrecht of enig ander intellectueel eigendomsrecht van Studio Koekepeer.
Alle rechten zijn, tenzij anders vermeld en schriftelijk vastgelegd,
voorbehouden aan Studio Koekepeer.
Voorwaarden Webshop
Keurmerk
ARTIKEL 1 - DEFINITIES
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
herroepingsrecht;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep
of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
Dag: kalenderdag;
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van
producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de
tijd is gespreid;
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat
stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een
manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de
opgeslagen informatie mogelijk maakt.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af
te zien van de overeenkomst op afstand;
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van de Stichting Webshop
Keurmerk en producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een
door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten
en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik
gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het
sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig
in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
ARTIKEL 2 - IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER
Studio Koekepeer is gevestigd nabij Rotterdam Willem Alexanderlaan 12 3171 CS Poortugaal
info@studiokoekepeer.nl
Saskia Verhoef; handelend onder de naam/namen: Studiokoekepeer.nl. Het beheer valt onder Koning kaart B.V.
Vestigings- en postadres: HNK (het Nieuwe Kantoor)
Vasteland 78 - A.3.04
3011 BN Rotterdam
Vasteland 78 - A.3.04
3011 BN Rotterdam
Telefoonnummer: 010 - 307 58 04
E-mailadres: info@studiokoekepeer.nl
KvK-nummer: 74337270
BTW-identificatienummer: NL859861703B01
BTW-identificatienummer: NL859861703B01
ARTIKEL 3 – TOEPASSELIJKHEID
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de
ondernemer en op elke tot standgekomen overeenkomst op afstand tussen
ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze
algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit
redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt
gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn
in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos
worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in
afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt
gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de
consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de
consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame
gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene
voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op
verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos
zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke
product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid
van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van
tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke
bepaling die voor hem het meest gunstig is.
ARTIKEL 4 - HET AANBOD
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden
geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden
producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een
goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de
ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe
weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of
kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat
de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn
verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
- de prijs inclusief belastingen;
- de eventuele kosten van aflevering;
- de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen
- daarvoor nodig zijn;
- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
- de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
- de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de
- ondernemer de prijs garandeert;
- de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van
het
gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een
andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte
communicatiemiddel;
- of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke
- wijze deze voor de consument te raadplegen is;
- de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door
hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en
indien gewenst herstellen;
- de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan
worden gesloten;
- de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze
waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;
en
- de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een
duurtransactie.
ARTIKEL 5 - DE OVEREENKOMST
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand
op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen
aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard,
bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de
aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door
de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer
passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de
elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving.
Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe
passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of
de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die
feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de
overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede
gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd
gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering
bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende
informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een
toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager,
meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met
klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het
herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het
uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de
ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering
van de overeenkomst;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur
heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van
toepassing op de eerste levering.
ARTIKEL 6 - HERROEPINGSRECHT
Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de
overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze
bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument
of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en
de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken
voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te
behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het
product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in
de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door
de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Bij levering van diensten:
3. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst
zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen,
ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
4. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten
naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter
zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
ARTIKEL 7 - KOSTEN IN GEVAL VAN
HERROEPING
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten
hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag
zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of
herroeping, terugbetalen.
ARTIKEL 8 - UITSLUITING HERROEPINGSRECHT
1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor
zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt
slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor
het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties
van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop
de ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de
verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te
verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is
begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen.
ARTIKEL 9 - DE PRIJS
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de
aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen
als gevolg van veranderingen in btw tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten
waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en
waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze
gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst
zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of
bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst
zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang
van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief
btw.
ARTIKEL 10 - CONFORMITEIT EN GARANTIE
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan
de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke
eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de
totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens
voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet
niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van
de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
ARTIKEL 11 - LEVERING EN UITVOERING
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het
in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij
de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf
kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene
voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame
spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere
leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of
indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,
ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst
heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst
zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag
dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30
dagen na ontbinding, terugbetalen.
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de
ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen.
Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden
gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan
het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele
retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de
ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf
aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij
uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
ARTIKEL 12 - DUURTRANSACTIES DUUR,
OPZEGGING EN VERLENGING
Opzegging
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en
die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder
begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe
overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die
strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder
begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur
opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een
opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald
tijdstip of in een bepaalde periode;
- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf
heeft bedongen.
Verlenging
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
geregeld
afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag
niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd
is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en
weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur
van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen
het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste
één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor
onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen
met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste
drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan
eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomsten met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking
afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of
kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt
automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode
Duur
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument
na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste
een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging
vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
ARTIKEL 13 - BETALING
1. Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument
verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de
bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot
het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de
bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden
nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer
vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden
aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en),
alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde
betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens
wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar
gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
ARTIKEL 14 - KLACHTENREGELING
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure
en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd,
volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de
consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen
gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een
voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de
termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie
wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan
eveneens worden ingediend via een klachtenformulier van de website van de
Stichting Webshop Keurmerk www.keurmerk.info. De klacht wordt dan zowel naar de
betreffende ondernemer als naar de Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.
5. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een
geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
ARTIKEL 15 - GESCHILLEN
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene
voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of
uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te
leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het
hierna bepaalde,
zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de
Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling
genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de
ondernemer heeft voorgelegd.
4. Uiterlijk drie maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil
schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.
5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie,
is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Wanneer de ondernemer dat wil doen,
zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer
schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks
ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde
rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de
termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te
leggen aan de bevoegde rechter.
6. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn
vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie. De beslissingen van de
Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.
7. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling
staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in
staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft
beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en
een einduitspraak is gewezen.
8. Indien naast de Geschillencommissie Webshop een andere erkende of bij de
Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten
geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de
methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie
Webshop bij uitsluiting bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende
bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.
ARTIKEL 16 - BRANCHEGARANTIE
1. De Stichting Webshop Keurmerk staat garant voor de nakoming van de bindende
adviezen van de Geschillencommissie Webshop door haar leden, tenzij het lid
besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter
toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien
het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het
vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een
bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door de Stichting
Webshop Keurmerk aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,-
per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft de
Stichting Webshop Keurmerk een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat
het lid het bindend advies nakomt.
2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk
beroep hierop doet bij de Stichting Webshop Keurmerk en dat hij zijn vordering
op de ondernemer overdraagt aan de Stichting Webshop Keurmerk. Indien de
vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument
aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt
over te dragen aan de Stichting Webshop Keurmerk, waarna deze organisatie op
eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening
aan de consument.
ARTIKEL 17 - AANVULLENDE OF AFWIJKENDE
BEPALINGEN
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen
niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden
vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke
manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
ARTIKEL 18 - WIJZIGING VAN DE ALGEMENE
VOORWAARDEN WEBSHOP KEURMERK
1. De Stichting Webshop Keurmerk zal deze algemene voorwaarden niet wijzigen
dan in overleg met de Consumentenbond.
2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op
daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij
toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de
consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.
Geboortekaartjes op thema
Geboortekaartje meisje
Geboortekaartje jongen
Geboortekaartje tweeling
Geboortekaartje met foto
Geboortekaartje botanisch